Hyppää sisältöön

Kuntalais­palautteiden hallinta – Tampereen kaupunki

Kuntalaiset voivat antaa palautetta samaan tapaan kuin ennenkin, mutta palautteen käsittely ja hyödyntäminen esimerkiksi suunnittelussa tulee helpottumaan. Ensimmäisenä järjestelmää aloitti käyttämään Tampereen kaupungin Palvelupiste Frenckell. 

Järjestelmän avulla eri kanavista tullut palaute kerätään yhteen paikkaan.

Kuntalaisten verkkolomakkeilla, sähköpostilla, puhelimitse tai kasvotusten antama palaute ohjautuu yhteen paikkaan, jossa ne luokitellaan ja lähetetään eteenpäin vastattavaksi. Kuntalaisille uuden järjestelmän luvataan näkyvän lähinnä parempana palveluna ja yhdenmukaisina vastauksina. Kuntalaiset saavat myös sähköpostiinsa tiedon, kun heidän palauteensa on otettu käsittelyyn.

“Palautetta voi antaa jo nyt paljon. Eniten kehitettävää onkin käsittelijän päässä, jotta kuntalaiset saisivat vastaukset kysymyksiinsä nopeasti”, kertoo asiakaspalvelupäällikkö Ulla Jantunen Tampereen kaupungilta.

Järjestelmä helpottaa myös palautteen hyödyntämistä suunnittelussa. Kaikki palaute luokitellaan ja tallennetaan, jolloin vastuuhenkilöt kunnassa pystyvät tarkastelemaan omaa vastuualuettaan koskevaa palautetta kokonaisuutena.

 

Lisätietoja:

Anssi Heijasto

Myynti Helsinki
+358 40 661 3857
anssi.heijasto@sysart.fi

Ari Pikkarainen

Myynti Oulu
+358 40 531 3882
ari.pikkarainen@sysart.fi