Logisnext Finland Oy: Huoltopalveluiden asiakaspalveluun oma mobiilisovellus

Mitä jos et rakentaisikaan asiakaspalveluasi siten, että pakotat asiakkaan kesken kiireisen työpäivän jonottamaan palvelunumeroon soittajien joukossa? Mitä jos työtilaukset voisi tehdä napin painalluksella?

Logisnext Finland Oy huoltaa kaiken merkkisiä trukkeja. Yritys tarjoaa asiakkailleen trukkien kunnon seurantaa ja huoltotilausten tekoa helpottavan Forklift Manager -mobiilisovelluksen. Forklift Manager on osa Rocla Intelligence digitaalista palvelukokonaisuutta.

Mobiilisovellukseen kirjautunut käyttäjä näkee laitteessa olevan QR-koodin skannaamalla kaikkien huoltosopimukseen kuuluvien trukkien ja nostimien tehdyt ja auki olevat huollot sekä sopimustiedot. Sovelluksen kautta saa myös tilattua helposti huollon tai korjauksen laitteelle

Trukkien huollon hallinnassa läpinäkyvyys lisää turvallisuutta

Sovelluksen tarkoitus on paitsi nopeuttaa yhteydenottoja kiireellisissä tilanteissa, myös tukea turvallista laitteiden käyttöä jokaisen työvuoron aikana. Asiakas voi esimerkiksi kustomoida sovelluksessa olevan ajoonlähtötarkistuslistan, jonka mukaan kuljettajat varmistavat työvälineiden turvallisen käytön. Käyttäjät saavat sovelluksesta laitteiden kunto- ja turvallisuustarkastusraportin. Tieto tehdyistä tarkastuksista ja havaituista mahdollisista vioista löytyy sovelluksesta. Kuka tahansa trukin käyttäjä pystyy ilman asiakastunnuksiakin laitteen QR-koodin lukemalla löytämään juuri kyseisen laitteen huollon yhteystiedot.

Käyttäjien kokemukset mukaan jatkokehitykseen

Logisnext Finland valitsi mobiilisovelluksen kehitystyön toteuttajaksi Sysartin, jonka kanssa yhteistyöstä kokemusta oli jo useamman vuoden ajalta. Välitön keskusteluyhteys ja molemminpuolinen innokkuus luoda uutta palvelua vauhdittivat projektia:

“Tämän sovelluksen kehittäminen on ollut sujuvin kehitysprojekti missä olen ollut mukana. Toteuttajat ovat huipputyyppejä, jotka työskentelevät uusilla teknologioilla ja omaavat myös taidon käydä projektin eri vaiheissa asiat läpi niin selkeästi, että asiakkaana on ollut helppo pysyä ajan tasalla kehitystyön etenemisessä”, palveluasiantuntija Jukka Hermiö Logisnext Finlandilta iloitsee.

Sovellus rakennettiin alusta alkaen tiiviissä vuorovaikutuksessa asiakkaan tuoteomistajan kanssa kehitysaskeleita yhdessä priorisoiden. Sekä Androidissa että iOsissa toimiva sovellus on tehty React Nativella. Sovelluksen kautta saadut tiedot integroituvat Service Tool -toiminnanohjausjärjestelmään, jonka kautta esim. huollon työlistat ja varaosien tilaukset järjestyvät.

“Sovelluksen ensimmäinen julkaisuversio valmistui tavoiteaikataulussa ja budjetissa. Tavoitteemme on nyt pilotoida sovellusta muutaman asiakkaan kanssa ja sitten käyttäjäkokemusten pohjalta priorisoida eri toiminnallisuuksien jatkokehittämistä”, Hermiö kertoo.

Lataa Forklift Manager

Play Storesta App Storesta

Edellinen
Edellinen

Talenom: Taloushallinnon automaatiolla kasvuun Euroopassa

Seuraava
Seuraava

Reactive Technologies Finland Oy: Oulussa kehitetään kansainvälisesti patentoitua sähköverkon monitorointiteknologiaa