Tekoäly ja koneoppiminen tuovat asiakkaan äänen mukaan päätöksentekoon – Lumoa

Lumoa tuo tekoälyn avulla asiakaskokemukset reaaliaikaisesti mukaan ohjaamaan organisaatioiden toimintaa. Palvelu auttaa suurten asiakaspalautemäärien käsittelyssä automatisoimalla palautteiden sävyn ja sisältöjen analysoinnin. Ratkaisu mahdollistaa asiakaspalautteen keräämisen jatkuvasti ja yli 60 eri kielellä.

”Tyypillinen ongelma asiakaspalautteiden kyselemisessä on se, ettei palautteiden keruu johda toimiin organisaatiossa. Tämä on tyypillistä etenkin silloin, kun vapaamuotoisesti syötettyä dataa kertyy paljon ja eri kielillä. Tähän ongelmaan olemme tuoneet ratkaisun”, Lumoan perustaja Carlos del Corral kertoo.

Lumoa on Helsingistä lähtöisin oleva teknologia-alan startup-yritys, joka auttaa organisaatioita havaitsemaan ja ratkomaan asiakkaidensa ongelmia aikaisempaa nopeammin.

”Verkkopalvelumme tekoäly auttaa ymmärtämään, mitkä asiat vaikuttavat asiakastyytyväisyyteen. Näin Lumoan palvelua käyttävät organisaatiot voivat keskittyä tarvittavien, asiakastyytyväisyyteen vaikuttavien, tehtävien toteuttamiseen datan analysoinnin sijasta”, del Corral kiteyttää palvelun idean.

Startupin muutostilanteisiin lisähartioita yhteistyöllä

Nopeassa kasvutahdissa olevana ja kansainvälistyvänä startupina Lumoa käyttää joustavasti yhteistyökumppaneita lisäresurssina erilaisissa muutostilanteissa ja kehitystehtävissä. Sysartilta löytyi nopealla aikataululla apua tilanteeseen, jossa haluttiin dokumentoida tehtyä työtä ja siirtää osaamista uudelle tekijälle tiimissä.

”Samalla kun tuimme uuden henkilön rekrytoinnissa, osallistuimme sovelluksen ylläpitoon, jatkokehitykseen ja estimointeihin. Dokumentoinnin ja työn rutiinien haltuunooton lisäksi tuotantovalmiuden ylläpito ja asiakaslupausten lunastaminen muutostilanteissakin on tärkeää. Yhteistyössä uuden CTO:n kanssa teimme päätöksen sovelluksen siirrosta Azuresta AWS:ään ja backend toteutuksen uudistamisesta viemällä sen Serverless-alustalle. Autoimme arkkitehtuurin ja sovelluksen suunnittelussa sekä DevOps-puolessa ja konseptoinnissa, jossa testasimme ja arvioimme eri vaihtoehtoja sovelluksen eri osa-alueisiin”, Technical Architect Mikko Airamaa Sysartilta kertoo käytännön yhteistyöstä.

Yhteistyö on auttanut molempia osapuolia kehittymään.

”Sysart on tukenut teknistä kehitystämme tarjoamalla lisäresursseja joustavasti tarpeemme mukaan. Saimme nopeasti tiimiimme ja yrityksemme kulttuuriin sopeutuvan kovan luokan ammattilaisen. Nautimme yhteistyöstämme Mikko Airamaan kanssa”, Carlos del Corral summaa kokemukset kumppanuudesta.

”Yhteistyössä Lumoan kanssa pääsin oppimaan uutta aivan viimeisintä huutoa olevaa teknistä juttua. Mielenkiintoisin asia mielestäni oli kuitenkin olla osana kasvavaa ja kehittyvää startupia, jossa päätöksiä tehdään nopeasti ilman byrokratiaa. Kaikki tekeminen välillämme oli todella läpinäkyvää ja ratkaisukeskeistä”, Mikko Airamaa iloitsee.

Edellinen
Edellinen

Rocla Solutions Oy: huolto-organisaation töiden hallintaan selkeyttä uudella työkalulla

Seuraava
Seuraava

Mobiili taloushallinto – Tikon Oy