Onko 80 uusi 100 työaikakeskustelussa?

Onko sataprosenttinen työaika kannattavaa? Voiko yritys kehittyä, jos työntekijät eivät kouluttaudu ja kehitä itseään – ja kenen tämä pitäisi kustantaa?

Keskustelemme Sysartin podcastin toisessa jaksossa 80/20 -mallista. Mallin ideana on, että kaikki työntekijät käyttävät 80 prosenttia työajastaan laskutettavaan asiakastyöhön ja 20 prosenttia vapaavalintaiseen itsensä kehittämiseen.

Tällä kertaa keskustelussa mukana jo viime jaksosta tuttu kehitysjohtaja Daniel Wellner sekä porolordi Juuso Haikonen, joka muiden työtehtävien ohessa pitää huolen siitä, ettei toimistolla lopu puujalkavitsit kesken.

“Pleikan pelaaminen voi olla ihan perusteltua”

Raflaavasta ja täysin asiayhteydestään irroitetusta väliotsikosta huolimatta pleikan pelaaminen työajalla ei ole mallin pääasiallinen tarkoitus. Vaikka asiakastyö on ilman muuta tärkeää, niin on firman tulevaisuuskin.Jos työntekijällä ei jää aikaa itsensä kehittämiseen, miten hän pitää ammatillista osaamistaan yllä? Miten käy yrityksen, jos teknologiakenttä muuttuu, eikä talon sisältä löydy osaamista uusien ratkaisujen hyödyntämiseen?Ideaalitilanteessa itsensä kehittämiseen käytetty aika hyödyttää niin yksilöä, yritystä kuin asiakastakin. Mutta onko näin todella? Siitä keskustelemme lisää podcast-jaksossa - klikkaa play ja kuuntele!

Edellinen
Edellinen

Rakettitiede vs. Sysart – suoraa puhetta palkoista

Seuraava
Seuraava

Sysartin suuri palkkamallikeskustelu