[Podcast] Miten 80/20 -malli toimii käytännössä? Työntekijät kertovat

Miten sysartilaiset kehittävät itseään, ja mitä työajalla opiskelu tarkoittaa käytännössä? Tähän kysymykseen vastataan Sysartin podcastin neljännessä jaksossa.

Kahvilusikat kilisevät, kun Mikko Määttä, Mika Saarela ja Jouni Suorsa istahtavat Helin juttusille. Keskustelun aiheena on podcast-sarjan toisesta jaksosta tuttu 80/20 -malli, jossa työntekijät voivat käyttää 20 prosenttia työajastaan vapaavalintaiseen itsensä kehittämiseen.

Työntekijöille ei maksettu positiivisista lausunnoista (ainakaan riittävästi).

Päivittäin toistuvat rutiinit ja tunne paikalleen jämähtämisestä nakertavat työskentelyintoa ja motivaatiota alalla kuin alalla. Jos aikaa ei jää uuden oppimiselle, tuoreempaan teknologiaan perehtyneet osaajat viilettävät viheltäen ohi työmarkkinoilla. Eikä se ole työntekijän, yrityksen tai asiakkaan etu.

Siksi Sysartilla on käytössä 80/20 -malli, joka mahdollistaa palkallisen opiskelun työajalla. Jotta malli ei jäisi pelkäksi myyntipuheeksi ja sanahelinäksi, pyysimme kolmea sysartilaista kertomaan, mitä he ovat omalla 20 prosentillaan tehneet. Mikon, Mikan ja Jounin mietteitä pääset kuuntelemaan alta.

Mitä itse tekisit, jos käytössäsi olisi ylimääräistä aikaa opiskelulle? Jatketaan keskustelua Twitterissä ja LinkedInissä!

Kiiretilanteessa hyppää suoraan itseäsi kiinnostavaan kohtaan:

  • Mitä Mikko, Mika ja Jouni ovat opiskelleet työajalla? [1:04]

  • Entä, jos kouluttautuminen ei onnistu työajalla? [2:43]

  • Millaisen vinkin antaisit henkilölle, joka on tehnyt kymmenen vuotta töitä yhden ja saman teknologian parissa? Mistä itsensä kehittäminen kannattaa aloittaa? [3:53]

  • Miksi kaikissa organisaatioissa ei panosteta työntekijöiden koulutukseen? [6:40]

  • Miten opiskeluun käytetty aika hyödyttää asiakasta? [7:11]

Edellinen
Edellinen

Neljä merkkiä siitä, ettei työpaikalla pääse kehittymään tarpeeksi

Seuraava
Seuraava

Rakettitiede vs. Sysart – suoraa puhetta palkoista